Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u veel gestelde vragen aan dierencrematorium Cinta en de antwoorden:

Jazeker, wij snappen als geen ander dat het voor veel baasjes moeilijk is om op het moment dat uw huisdier overleden is hierover besluiten te nemen. Als u het ziet aankomen, kunt u een afspraak met ons maken om een en ander vooraf te bespreken en/of te bekijken. Dit zou ook telefonisch kunnen. Op het moment zelf zullen wij ons best doen u te ondersteunen en te helpen met het maken van uw keuzes. 

Ja, u bent de eigenaar van het dier dus u bent degene die beslist wat er met het huisdier na overlijden moet gebeuren. De keuze voor een crematorium is heel persoonlijk, sfeer en mogelijkheden kunnen hierin een rol spelen. Als u uw dierenarts verzoekt contact met ons op te nemen, dan zullen wij uw huisdier daar ophalen. Zodra wij uw huisdier hebben opgehaald nemen wij direct contact met u op om uw wensen door te nemen en een afspraak te maken. U mag ook altijd uw overleden huisdier zelf mee naar huis nemen en later naar een dierencrematorium van uw keuze brengen.

Ja, dat is heel goed mogelijk als het om een paar dagen gaat. Wij kunnen uw huisdier hier volgens de richtlijnen veilig bewaren. Tevens kunnen we een afspraak maken voor als uw partner er weer is om een opbaring en afscheid in een van onze afscheidskamers in te plannen. Dit kan bij zowel een individuele als collectieve crematie en de kosten hiervoor zijn te vinden in onze tarievenlijst. Mocht het om een langere periode gaan, neem dan contact met ons op. Samen kunnen we bespreken of en welke mogelijkheden er zijn.

Dit is een veelvoorkomende vraag en het antwoord hierop is jazeker! Wij hebben een speciale ruimte zodat de baasjes mee kunnen om hun geliefde dier zelf in de oven te kunnen plaatsen. Wij reserveren hiervoor extra tijd en ruimte om u te begeleiden naar de oven en een en ander uit te leggen. Dit kan alleen bij een individuele crematie en bij een koude oven. De kosten hiervoor kunt u vinden in onze tarievenlijst.

Ja, u kunt wachten tijdens de crematie van uw dier. Wij zullen u van tevoren informeren over hoe lang dit ongeveer gaat duren en waar u kunt wachten. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid werk op die dag, het gewicht van uw huisdier en hoeveel andere afspraken we hebben staan. Gemiddeld duurt dit al snel twee á drie uur totaal. U mag in de ontvangstruimte (met wifi) en heerlijke koffie (en wat lekkers) wachten.

Komt uw huisdier te overlijden buiten onze reguliere openingstijden spreek dan de voicemail in. Wij zullen u zo spoedig mogelijk terugbellen en de mogelijkheden met u bespreken. In principe kunt u uw dier altijd (24 uur per dag) na afspraak bij ons brengen of op laten halen. Wij hanteren toeslagen buiten onze reguliere openingstijden. Wel verzoeken wij u in de nachtelijke uren en/of op feestdagen alleen te bellen als het spoed heeft.

Dit kan verschillen per diersoort en is afhankelijk van de bouw van het dier. Algemeen kan worden uitgegaan van ongeveer 1 liter as per 25 kg gewicht van een huisdier. Een hond van 50 kg is dus ongeveer 2 liter as en een kat van 5 kg is ongeveer 0,2 liter as.

De gezamenlijke as van alle huisdieren wordt door dierencrematorium Cinta op een later moment uitgestrooid. 

Op dit moment wordt de as met respect voor de natuur en het cultuur historisch landschap verstrooid in het beukenbos in Hoog Buurlo. Samen met de Stichting Natuurlijk Herdenken zijn we op zoek naar een locatie dichterbij. We hopen hier begin 2021 meer over te kunnen melden.

Neem gerust contact met ons op, alles is bespreekbaar. Wij zullen er alles aan doen om u daarin te kunnen faciliteren.

Bij de intake wordt aan u gevraagd of u wilt weten wanneer de crematie plaatsvindt. U kunt zelf aangeven wat u wenst: een sms,  WhatsApp bericht, telefonisch contact of helemaal niets. Zo heeft u de mogelijkheid om een kaarsje aan te steken of een ander ritueel op het moment dat uw dier gecremeerd wordt.

Hier hebben we bewust voor gekozen, zo kunnen wij u de persoonlijke aandacht en tijd geven die u verdient.

Wij verzoeken u per pin te betalen.

Wij hebben een mobiel pinapparaat dus u kunt zowel op onze locatie in Nieuwendijk als eventueel bij u thuis per pin betalen.

In verband met Covid-19  hebben ook wij maatregelen genomen om samen het virus te bedwingen. We zijn gewoon bereikbaar en helpen u graag met een aangepaste dienstverlening:

  • Wij schudden (tijdelijk) geen handen;
  • Wij behouden meer afstand tot onze bezoekers, minimaal 1,5 meter afstand;
  • Wij vragen u thuis te blijven met klachten als neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts;
  • Kom op het afgesproken tijdstip, zo kunnen we drukte voorkomen;
  • Wij vragen u om uw handen te desinfecteren en een mondkapje te gebruiken;
  • Wij halen nog steeds op zowel thuis als bij de dierenarts, maar houden ons aan de richtlijnen van het RIVM.

 

 

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te kunnen helpen. Mocht u desondanks niet tevreden zijn, dan verzoeken we u te allen tijde contact met ons op te nemen. Wij kunnen dan samen met u zoeken naar een passende oplossing.

"Liefde houdt niet op, waar leven eindigt"